Έχετε σταματήσει να χάνετε ασθενείς;

Καθώς είναι σημαντικό να προσελκύετε νέους ασθενείς στο οδοντιατρείο σας, είναι ακόμη πιο σημαντικό να διατηρήσετε τους ασθενείς σας.

Για να είναι "επιτυχημένο" το οδοντιατρείο σας, χρειάζεστε μια "πιστή" βάση ασθενών που επανέρχονται για την οδοντιατρική τους θεραπεία / παρακολούθηση.

Κι όμως όσο αυτονόητο κι αν ακούγεται η υιοθέτηση ενός συστήματος διατήρησης ασθενών, λίγοι είναι οι συνάδελφοι σας που επενδύουν σε αυτό κοστίζοντας πολλά στο ίδιο το οδοντιατρείο τους!

Πολλοί οδοντίατροι δεν έχουν συνηδητοποιήσει την αξία διατήρησης ασθενών μέχρι να φτάσουν 1 ή 2 έτη που ο κύκλος εργασιών του οδοντιατρείου τους σημειώσει πτώση και αρχίζουν να αναρωτιούνται το γιατί! Όταν αντίστοιχα οδοντιατρεία ζητήσουν τη βοήθεια μας και μπούμε στη διαδικασία να βρούμε την αιτία του προβλήματος, διαπιστώνουμε ότι υπάρχει μεγάλη ετήσια απώλεια ασθενών, αναδεικνύοντας το πρόβλημα της διατήρησης ασθενών.

Ας δούμε λοιπόν απλούς τρόπους διατήρησης των υφιστάμενων ασθενών σας. Όταν σταματήσετε να χάνετε ασθενείς, οι πωλήσεις του οδοντιατρείου σας δεν θα υποφέρουν...

Δώστε λίγη σημασία στο σύστημα επανάκλησης σας 

Αν αγνοείτε την επανάκληση ασθενών σας ή αν τη θεωρείτε αστεία, κάνετε μεγάλο λάθος. Σε ένα οδοντιατρείο με ενεργή βάση ασθενών 600 ασθενών, οι ασθενείς από επανάκληση τα τελευταία δύο έτη ανέρχονταν στον αριθμό των 150 - δηλαδή, έχαναν περίπου 6 ασθενείς το μήνα. Πόσους νέους ασθενείς έφερναν με όλες τις ενέργειες και εργαλεία marketing; Περίπου 4. Το αποτέλεσμα; Ένα οδοντιατρείο με "πωλήσεις", που ολοένα συρρικώννονται. 

Έχετε στο μυαλό σας ότι μια ενεργή βάση ασθενών δεν είναι πόσα αρχεία ασθενών έχετε στη βάση σας. Ενεργός θεωρείται ένας ασθενής που πρόκειται ή επιστρέφει από θεραπεία μέσα στο χρόνο. Με απλά λόγια, δηλαδή αν μείνει 6 μήνες χωρίς νέα θεραπεία / επίσκεψη, θεωρείται ανενεργός. Εάν κάνοντας έναν έλεγχο στη βάση σας και βρείτε ασθενείς μόνο με λίγους μήνες ανενεργοί τότε τα ποσοστά διατήρησης ασθενών σας είναι υψηλά. Εάν έχουν περάσει 6 ή περισσότεροι μήνες τότε οι πιθανότητες να σας επισκεφθεί ξανά, μειώνονται σημαντικά. 

Αναρωτηθείτε πόσοι ασθενείς δεν έχουν επιστρέψει στο οδοντιατρείο σας για τακτικό έλεγχο τους τελευταίους 24 μήνες, αν και κανονικά θα λέγαμε 12 λαμβάνουμε υπόψη μας και τη ψυχολογική αναστολή που προκαλεί η πανδημία. Συγκρίνετε τον αριθμό αυτό με τον αριθμό των νέων ασθενών που σας επισκέφθηκαν τους τελευταίους 24 μήνες. Σας προτείνουμε επίσης να αναζητήσετε ακόμη και τον τελικό αριθμό ανά μήνα και να προσπαθήσετε να βρείτε την προέλευση τους. Εάν για παράδειγμα μέσα σε 24 μήνες έχετε 300 ασθενείς για τακτικό έλεγχο, δηλ. κατά μέσο όρο 12 περίπου παλιούς ενεργούς ασθενείς το μήνα, χρειάζεται να διατηρήσετε τους 285 για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας κατά 15 νέους ασθενείς.

Εάν αυτό δεν συμβαίνει, είναι η ώρα να πάρετε κάποια απόφαση για αλλαγές...

Η ψευδαίσθηση ενος πλήρες προγράμματος οδοντιατρείου

Πολλά οδοντιατρεία ακόμη και σήμερα προ-προγραμματίζουν τον επανέλεγχο ασθενών τους 6 μήνες πιο μπροστά και θεωρούν ότι έτσι εξασφαλίζουν 100% διατήρηση ασθενών. Κι όμως δεν δουλεύει έτσι. Ο προγραμματισμός ενος ραντεβού δεν αποτελεί εγγύηση επιστροφής ενός ασθενή.

Για παράδειγμα τα πραγματικά δεδομένα μας, από οδοντιατρεία που έχουμε διαχειρισθεί, αποκαλύπτουν ότι τα "προ-προγραμματισμένα ραντεβού" οδηγούν σε απώλεια 48% περισσότερων ασθενών. Ο προγραμματισμός μιας επίσκεψης 3 ή 4 μήνες πριν ή η δημιουργία ενος υβριδικού συστήματος μόνο για τους ασθενείς με ιστορικό εμφάνισης στο ραντεβού τους, είναι κάποιες πιο αποτελεσματικές μέθοδοι που μπορείτε να εφαρμόσετε. 

Σκεφθείτε τί θα μπορούσε να δουλέψει καλύτερα για το δικό σας οδοντιατρείο και προβείτε στις αντίστοιχες τροποποιήσεις ή/και προσαρμογές.

Το ξέρουμε ότι αυτό αναφέρεται σε μια αλλαγή που ενδεχομένως να αντιστέκεστε αλλά είναι σημαντικό για την επιβίωση του οδοντιατρείου σας. Απαντήσεις του style "το κάνουμε πάντα με τον ίδιο τρόπο" δεν κάνει καλό για το ίδιο σας το οδοντιατρείο.

Σημαντικό είναι να αναγνωρίζετε συστήματα που δούλεψαν επιτυγχώς στο παρελθόν αλλά δεν έχουν πλέον αποτέλεσμα και να κάνετε το βήμα για τις απαιτούμενες προσαρμογές.

 


Εάν χρειάζεστε τη συμβολή μας, επικοινωνήστε μαζί μας.

2109658356 ή συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας